Om Lady

Lady är en tik av rasen Irish softcoated wheaten terrier. Hon är 96:a, med andra ord så fyllde hon 14 år nu i februari.
Hon älskar allt i matväg men är ganska kräsen när det gäller lek. Pipbollar funkar dock alltid. Hon bor halva tiden hos husse Stefan och halva tiden hos Stefans dotter Camilla. Hos Camilla delar hon lyan på vardagar med tre hanhundar i ålder 5 år, 17 mån och 18 mån. Lady är flockens matriark, något hon själv utsett sig till, och trivs superbra med.

torsdag 10 juni 2010

Träning av övningarna från pass 2

Igår tog jag en kon och en ring med mig till en närliggande plan och tänkte öva lite på övningarna från rallylydnaden. Men Lady var inte riktigt sig själv. Efter ett tag insåg jag att det nog åskade någonstans långt borta. :(

Jag försökte med alla olika övningar en gång, vissa gick bra och andra mindre bra. Vi kom inte så långt framåt i träningen men det kändes som att det i alla fall höll henne sysselsatt så att hon slapp tänka för mycket på åskan.

På kvällen när det var dags för sista promenaden hade det mycket riktigt regnat rejält och troligen åskat också fast jag personligen inte hört något i hemmets lugna vrå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar