Om Lady

Lady är en tik av rasen Irish softcoated wheaten terrier. Hon är 96:a, med andra ord så fyllde hon 14 år nu i februari.
Hon älskar allt i matväg men är ganska kräsen när det gäller lek. Pipbollar funkar dock alltid. Hon bor halva tiden hos husse Stefan och halva tiden hos Stefans dotter Camilla. Hos Camilla delar hon lyan på vardagar med tre hanhundar i ålder 5 år, 17 mån och 18 mån. Lady är flockens matriark, något hon själv utsett sig till, och trivs superbra med.

torsdag 17 juni 2010

Att träna på

Det här ska jag komma ihåg att träna på med Lady:
  • U-svängen med hjälp av klicker
  • Magneten med hjälp av klicker
  • Gå fot längre och längre sträcka, helt fokuserad så att jag ska slippa gå böjd som jag har en förmåga att göra hela tiden
  • Front, alltså att hon ska sitta framför mig
  • Höger runt utan att jag ska behöva böja mig ner
Det är ju jag som gör alla fel, hon är ju egentligen superduktig. Som vanligt. Bara hon är motiverad.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilken trevlig blogg du har! Och vilken härlig hund! Imponerande pigg för sina 14 år verkar hon vara. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Tack Katarina!
    Vad roligt att få en kommentar.
    Ja hon är oerhört pigg, och det är vi tacksamma för varje dag.
    /Camilla

    SvaraRadera