Om Lady

Lady är en tik av rasen Irish softcoated wheaten terrier. Hon är 96:a, med andra ord så fyllde hon 14 år nu i februari.
Hon älskar allt i matväg men är ganska kräsen när det gäller lek. Pipbollar funkar dock alltid. Hon bor halva tiden hos husse Stefan och halva tiden hos Stefans dotter Camilla. Hos Camilla delar hon lyan på vardagar med tre hanhundar i ålder 5 år, 17 mån och 18 mån. Lady är flockens matriark, något hon själv utsett sig till, och trivs superbra med.

måndag 21 juni 2010

I'm stunned

Idag på morgonen när min pojkvän skulle gå hemifrån mig så hör jag från hallen hur han säger "Laadyyy..." med lite trött ton. Mest för att markera för mig att "min hund" gör något hon inte får.
och jag går för att se efter, men jag hinner inte ut genom grinden i köket knappt förrän vi står mittemot varandra. :O
Hon står alltså i hallen på andra sidan grinden och Zack, pinschern, står på kökssidan av grinden. Det här är två hundar som aldrig kan se varandra utan att mucka gräl. D v s så har det alltid varit tidigare. I am stunned.
Jag bad lady gå till sin bädd och berömde pinschern, sedan gick jag till lady och gosade lite med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar