Om Lady

Lady är en tik av rasen Irish softcoated wheaten terrier. Hon är 96:a, med andra ord så fyllde hon 14 år nu i februari.
Hon älskar allt i matväg men är ganska kräsen när det gäller lek. Pipbollar funkar dock alltid. Hon bor halva tiden hos husse Stefan och halva tiden hos Stefans dotter Camilla. Hos Camilla delar hon lyan på vardagar med tre hanhundar i ålder 5 år, 17 mån och 18 mån. Lady är flockens matriark, något hon själv utsett sig till, och trivs superbra med.

tisdag 31 mars 2009

Frukost a la BARF.


Strax efter att den här bilden togs gick Lady ifrån sitt ben för att kolla vad jag gjorde i andra änden av lägenheten. När hon sen gick tillbaka för att hämta det så var det helt tydligt att hon inte såg det.
Hon såg ut att veta ungefär var hon hade lagt det och började nosa runt, men det var inte förrän hon var precis på det med nosen som jag såg på henne att "jaha, där var det, vad bra." Så tog hon upp det och gick till soffan och släppte det i soffan och gnällde på min hjälp. Jag trodde hon tappat det under soffan, men nej. Hon ville ha hjälp upp i soffan. Suck. Som tur är så har jag en filt i soffan och när hon redan kladdat ner filten genom att kasta benet i soffan så kunde hon lika gärna få vara där.

Efter en stund när jag satt mig här för att skriva så hörde jag ett duns. Det var benet som ramlat ner från soffan. Jag såg att Lady letade med nosen efter det, återigen så såg hon det inte (!), så jag tog upp benet till henne. Hon viftade lite på svansen när hon fick det under nosen men verkade inte heller ha sett eller förstått att jag tagit upp det åt henne.
För henne försvann det nog bara och plötsligt kom min hand med det tillbaka till henne.

Suck. She really is getting older...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar