Om Lady

Lady är en tik av rasen Irish softcoated wheaten terrier. Hon är 96:a, med andra ord så fyllde hon 14 år nu i februari.
Hon älskar allt i matväg men är ganska kräsen när det gäller lek. Pipbollar funkar dock alltid. Hon bor halva tiden hos husse Stefan och halva tiden hos Stefans dotter Camilla. Hos Camilla delar hon lyan på vardagar med tre hanhundar i ålder 5 år, 17 mån och 18 mån. Lady är flockens matriark, något hon själv utsett sig till, och trivs superbra med.

måndag 17 maj 2010

Sista versen.

Som jag sagt tidigare så är de bra dagarna riktigt bra och de dåliga dagarna... riktigt dåliga.

Idag eller imorgon ska jag ta mig själv i kragen och ringa och boka veterinärtid. Vi förbereder oss på 2 scenarion: 1) Hon lider för mycket, dags att somna in. 2) Hon har ont men kan få ett tag till med smärtstillande.
Och även om scenario 1 är det som är bäst för Lady, så är det ju det som är svårast att ens säga högt.

Igår fick Lady vila från valpkursen. Och det var lika bra, för sen berättade min far att hon haft en riktigt jobbig dag med benen. Det märktes när vi skulle hem till mig på kvällen. Det tog nästan en halvtimme att gå, mot 15 min i normal promenadtakt. Svansen hängde, huvudet hängde, hon kämpade verkligen. Sista hundra meterna satte hon fart som vanligt, men den här gången var det ingen risk att inte hänga med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar