Om Lady

Lady är en tik av rasen Irish softcoated wheaten terrier. Hon är 96:a, med andra ord så fyllde hon 14 år nu i februari.
Hon älskar allt i matväg men är ganska kräsen när det gäller lek. Pipbollar funkar dock alltid. Hon bor halva tiden hos husse Stefan och halva tiden hos Stefans dotter Camilla. Hos Camilla delar hon lyan på vardagar med tre hanhundar i ålder 5 år, 17 mån och 18 mån. Lady är flockens matriark, något hon själv utsett sig till, och trivs superbra med.

måndag 23 november 2009

På hunddagis.

Jag som är Ladys matte har ett hemmahunddagis. Lady är med mig Måndag, Onsdag och Fredag. Tisdag och Torsdag är hon hos min far och vilar, hon orkar inte med de andra hundarna alla dagar i veckan.
När man är 13 år får man bli lite särbehandlad.

Idag på dagis så låg pinschern i soffan i hundrummet och Lagotton på golvet vid grinden. Jag satt i soffan. Lady skakade på sig och föll ihop... Hon kunde inte resa på sig själv och var genast på sin vakt mot pinschern. Jag hjälpte henne upp och sen gick hon och la sig på sin nya favoritpläd melan soffans ena hörna och väggen. Där finns ett element som hon gillar att värma sig mot.

Hennes ben bär henne inte alltid, men det här var första gången hon föll ihop av att bara skaka på sig. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar